Poznáme novou královnu Wimbledonu. Debutantka Anisimovová vyzve stoprocentní Šwiatekovou

12. 7., 07:00
Previews 146
Sobotní program na posvátném pažitu v londýnském All England Clubu určí zbrusu novou vítězku Wimbledonu. O triumf na nejslavnějším tenisovém turnaji se utkají Amanda Anisimovová (23) s Igou Šwiatekovou (24). Zatímco Američanka nastoupí ke svému premiérovému finále na grandslamech, polská hvězda je v takových zápasech stoprocentní a bude usilovat o už šestou trofej z majorů.
Profily hráčů
Iga Šwiateková je ve finále Wimbledonu favoritkou (© CLIVE BRUNSKILL / GETTY IMAGES EUROPE / Getty Images via AFP)

Šwiateková – Anisimovová | 17:00 SELČ

Iga Šwiateková prožívá v letošním roce jasně nejlepší travnatou část sezony v kariéře a opět ji posunula na další úroveň. V semifinále Wimbledonu předvedla naprosto vynikající výkon, odvrátila obě brejkbolové hrozby a deklasovala 6:2, 6:0 Belindu Bencicovou, která má na kontě už pět finálových účastí na trávě.

Ačkoli je šampionkou wimbledonské juniorky z roku 2018, na profesionální úrovni se jí na nejrychlejším povrchu dlouho nedařilo. Teprve až před dvěma týdny v Bad Homburgu se poprvé probojovala do finále na pažitech a nad její síly byla po setech 4:6, 5:7 kolegyně z TOP 10 žebříčku Jessica Pegulaová.

Vizitka Igy Šwiatekové.Vizitka Igy Šwiatekové. (@ Livesport / Enetpulse)

Čtyřiadvacetiletá Polka bude i ve svém druhém kariérním finále na travnatých dvorcích čelit Američance. Zároveň podnikne další útok na premiérový triumf napříč všemi povrchy od loňského French Open, kde slavila hattrick. Kvůli více než roční absenci finálové účasti či titulu se propadla v žebříčku až na osmé místo.

Po cestě do wimbledonského finále ztratila v šesti zápasech dohromady jen jeden set. V sobotu může uhájit svou stoprocentní úspěšnost ve finále grandslamů (5:0) a podruhé na této úrovni triumfovat mimo antukové French Open (US Open 2022). Ve finále má obecně vynikající bilanci 22:5 a do toho nedávného v Bad Homburgu nastupovala se sérií devíti výher v této fázi.

Šwiateková – Letošní sezona

Nejlepší výsledky: Bad Homburg (finále)
Největší úspěchy na trávě: Bad Homburg (finále)
Bilance: 41:11
Bilance z posledních 10 zápasů: 9:1
Bilance na trávě: 9:1
Bilance proti hráčkám TOP 20: 12:7 (kariérní 89:35)
Bilance ve finále grandslamů: 0:0 (kariérní 5:0)
Bilance ve finále: 0:1 (kariérní 22:5)
Grandslamy: Australian Open (semifinále), French Open (semifinále)

Šwiateková – Wimbledon

Kariérní bilance: 17:5
Nejlepší výsledek: finále (2025)
Loňský výsledek: 3. kolo
Bilance ve finále: 0:0
Generálka: Bad Homburg (finále)
Cesta turnajem: P. Kuděrmetovová (7:5, 6:1), McNallyová (5:7, 6:2, 6:1), Collinsová (6:2, 6:3), (23) Tausonová (6:4, 6:1), (19) Samsonovová (6:2, 7:5), Bencicová (6:2, 6:0)

 

Amanda Anisimovová zlikvidovala v úvodu rozhodujícího setu semifinálové bitvy s Arynou Sabalenkovou manko brejku a pak už byla na kurtu lepší hráčkou. Světovou jedničku skolila po více než dvou a půl hodinách boje 6:4, 4:6 a 6:4, vzájemnou bilanci upravila na 6:3 ze svého pohledu a poprvé prošla do finále grandslamu.

Už vstup do probíhající travnaté části sezony měla vynikající, když v londýnském Queen's Clubu postoupila do svého premiérového semifinále na trávě a nakonec padla až ve finále s Tatjanou Mariaovou. Na Wimbledon se naladila také čtvrtfinálovou účastí v Berlíně a v All England Clubu přežila tři třísetové duely.

Vizitka Amandy Anisimovové.Vizitka Amandy Anisimovové. (@ Livesport / Enetpulse)

V hlavní soutěži Wimbledonu účinkuje 23letá Američanka poprvé od čtvrtfinále v roce 2022 a zajistila si debut v TOP 10 žebříčku a také své teprve druhé grandslamové semifinále (na French Open 2019 neuspěla). V sobotu se může stát první americkou wimbledonskou šampionkou v tomto tisíciletí, pokud nepočítáme sestry Williamsovy.

Za sebou má šest finálových zápasů na nejvyšším okruhu (bilance 3:3), polovinu z nich absolvovala v posledních 12 měsících. Na velkých akcích bojovala o titul dvakrát, loni v srpnu v Torontu podlehla Jessice Pegulaové a letos v únoru na další tisícovce v Dauhá přemohla Jelenu Ostapenkovou.

Anisimovová – Letošní sezona

Nejlepší výsledky: Dauhá (triumf); Queen's Club (finále)
Největší úspěchy na trávě: Queen's Club (finále)
Bilance: 31:12
Bilance z posledních 10 zápasů: 8:2
Bilance na trávě: 12:2
Bilance proti hráčkám TOP 10: 5:1 (kariérní 13:24)
Bilance ve finále grandslamů: 0:0 (kariérní 0:0)
Bilance ve finále: 1:1 (kariérní 3:3)
Grandslamy: Australian Open (2. kolo), French Open (osmifinále)

Anisimovová – Wimbledon

Kariérní bilance: 11:3
Nejlepší výsledek: finále (2025)
Loňský výsledek: kvalifikace
Bilance ve finále: 0:0
Generálka: Queen's Club (finále), Berlín (čtvrtfinále)
Cesta turnajem: Putincevová (6:0, 6:0), Zarazúaová (6:4, 6:3), Gálfiová (6:3, 5:7, 6:3), (30) Nosková (6:2, 5:7, 6:4), Pavljučenkovová (6:1, 7:6), (1) Sabalenková (6:4, 4:6, 6:4)

 

Vzájemná bilance: 0:0. V tomto finále poznáme zbrusu novou šampionku Wimbledonu a vítězka získá svůj první profesionální titul na travnatých kurtech. Na dospělých turnajích se ještě nikdy nepotkaly. Šwiateková vyhrála souboj v juniorském BJK Cupu v roce 2016 na antuce v Budapešti a je i díky větším zkušenostem velkou favoritkou.

Sobotní program

CENTRE COURT (od 14:00 SELČ)
1. Hijikata/Pel (Austr./Niz.) - Cash/Glasspool (5-Brit.)
2. Šwiateková (8-Pol.) - Anisimovová (13-USA) / nejdříve v 17:00 SELČ

Kompletní program | Přehled ženského turnaje

Článek byl původně publikován pro Livesport Zprávy.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz

Komentáře

146
Přidat komentář
Trojchyba_Mat
100 komentářů a finále ještě nezačalo, not bad
Reagovat
frenkie57
Ntv, teď jsem to chtěl napsat. Ale do písmene!
Reagovat
Trojchyba_Mat
Přemýšlíš jako já, jen nevím, jestli to je pro tebe dobrá zpráva (Něco podobnýho mi jednou napsal com )
Reagovat
frenkie57
com je naprostý solitér, ten s nikým dvojičky nevytváří.
Teď zrovna ujíždí na blitkách.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Už by na to fakt měl začít něco brát
Reagovat
Trojchyba_Mat
Tímhle tempem dáme do finále ještě i tu 200
Reagovat
frenkie57
Myslím ale , že třístovku jako u Lindy dneske nepřekonáme, neboť nehraje naše hráčka a spousta lidí na to hodí bobek.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Uvidíme hlavně zítra. Jestli se Carlito s Jendou budou prát zase pět hodin, tak bychom mohli konečně atakovat i tu ticku
Reagovat
frenkie57
To jsem tady nikdy nezažil, jsem tady teprve něco přes tři roky.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Já sem taky přispívám krátce... Sice jsem to tady četl předtím několik let, ale taky si na tisícovky moc nevzpomínám...
Reagovat
Trojchyba_Mat
Ale hodili nám sem nový live článek o finále, takže asi nepadne ani ta 300
Reagovat
frenkie57
To je novinka počínající letošním Wimblem. Klucí se snaží...
Reagovat
Trojchyba_Mat
Kluci navyšují počet článků, aby pravé ruce měly pořád práci
Reagovat
Matej1977
A kolik procent těch komentářů se týká přímo ženského finále? Řekl bych tak 10 %. ;) Jinak jsou to samí levharti, Tataři, dialekty, pravopisy, off-topic o Vondroušový a WImbledonu 2023 apod. ;)
Reagovat
frenkie57
To přijde, neboj.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Tak, tak, nějak se ten čas zabít musí ;-)
Reagovat
Amadeus1
Fandím jediné žene v tomto finále, Amandě.
Reagovat
frenkie57
Pro mě též jediná možná volba.
Reagovat
com
smilesmile A jestli to tak nebude, tak tu bude nablito
Reagovat
HankMoody
Moc to dneska přeju Swiatek za to, jaký progres na trávě udělala. Hraje skvěle a zaslouží si vyhrát Wimbledon.
Reagovat
jih
Jak proti sobě uvidí ruský kukuč, tak se utrhne ze řetězu.
Reagovat
Matej1977
Opět, že někdo hraje v zápasech před finále turnaje skvěle, neznamená, že si "zaslouží titul / vyhrát i finále". Nehledě na to, že se zrovna tak dá tvrdit i opak: "Amanda hraje skvěle a zaslouží si vyhrát Wimbledon" (nehledě na to, že v SF měla mnohem těžší soupeřku).

Titul si před finálovým zápasem pochopitelně nezaslouží ani jedna z nich ... to jsou jen takové klišoidní a nesmyslné slovní obraty tenisových fanoušků.
Reagovat
frenkie57
Ano , je to pravda, na zásluhy se rozhodně nehraje, alespoň ne v tomto sportu. Bude si to muset jedna z nich vybojovat. Tečka.
Reagovat
pantera1
Dneska přeju výhru Igušce, na pažitu zamakala a zaslouží si vyhrát .
Reagovat
HankMoody
přesně tak
Reagovat
Trojchyba_Mat
Tak já tentokrát půjdu proti vám a budu přát Amandě GS ještě nemá a když už porazila Lindu, tak ať to vyhraje celý
Reagovat
pantera1
Rovnováha musí být .
Reagovat
Matej1977
Vůbec nejotravnější je tohle neustálé předzápasové, že si ten či onen (ta či ona) "ZASLOUŽÍ" vyhrát. To je čirý nonsens, vítězství si může zasloužit jen svým výkonem ve finále, pokud jej vyhraje.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jako třeba Maky v roce 2023, viď?
Reagovat
Matej1977
Ale já jsem nikdy netvrdil, že si Maky NEzasloužila v roce 2023 vyhrát Wimbledon. Tvrdil jsem jen, že ji k tomu značně pomohla jedinečná a těžko opakovatelná konstelace okolností:

1. coby nenasazená hráčka se ocitla v pro ní výrazně lepší části pavouka, páč Sába, Rybakina a asi i Jabeur mimo finále by pro ni byly asi podstatně těžší soupeřky než Pegule a Svitolina.

2. I ta Pegule měla zápas s Maky výborně rozehraný a nezvládnutá koncovka je do značné míry její vlastní vina / chyba.

3. Swiatek, která těsně prohrála se Svitolinou, by pro ni v SF nejspíš byla též těžší soupeřkou než Svitolina, na kterou si tradičně věří.

4. A opět finále: Jabeur pro ni byla ve finálovém zápase rozhodně méně těžkou soupeřkou než Rybakina nebo Sabalenka, které s Jabeur těsně prohrály a na rozdíl od ní již měly na svém kontě GS titul.

Je zásadní rozdíl v tvrzení, že si někdo titul zaslouží (nebo nezaslouží), a v prostém konstatování, že někomu k titulu hodně pomohl i mimořádně šťastný souběh okolností.
Reagovat
paddy
Vondroušové s Pegulou pomohl hlavně déšť, kvůli kterému byla pauza, ve které se psychicky zkonsolidovala
Reagovat
George_Renel
Takže nebýt Berdycha, má Nadal jen jeden wimbledonský titul.......
Reagovat
Matej1977
Federer ani Djokovič ve Wimbledonu 2010 nehráli moc dobře a Federer v letech 2008 až 2014 všechny zápasy s Nadalem na GS turnajích prohrál. Jediné, co lze snad s jistým stupněm pravděpodobnosti tvrdit, je, že by Federer asi v tom finále kladl Nadalovi přece jen větší odpor než Berdych (tj. jeden set by možná uhrál atd.).

Navíc Nadal už v roce 2007 a 2008 ve Wimbledonu jasně ukázal, že Federera ve finále Wimbledonu dokáže porazit. Vůbec to tedy nelze srovnávat s Vondroušovou ve Wimbledonu 2023.
Reagovat
George_Renel
Tak určitě .....
To že Berdych umetl cestu je neoddiskutovatelné.
Není náhodou, že poté již Nadále Wimbledon nikdy nevyhrál.
Reagovat
alcaraz.dva
Federer na Nadala moc neměl (viz statistiky).
Až po roce 2008 přišel mu na kloub.
O tom mluvil i samotný Nadal, ale až po kariere
Reagovat
Matej1977
Ne až po roce 2008, ale cca v roce 2015 a hlavně 2017.

Jinak totiž Federer prohrál s Nadalem na AO 2009, RG 2011, AO 2012 a AO 2014. Spolu s RG 2008 a Wimbledonem 2008 tedy Federer prohrál na GS turnajích s Nadalem šestkrát za sebou.
Reagovat
alcaraz.dva
Máš pravdu, už si to nepamatuji
Reagovat
sojka1
abych taky nejak vyplnila to cekani na zapas.... :-)) s poslednim souvetim naprosto souhlasim, jinak sva konstatovani ale dokladas jen vlastnimi predpoklady, mam na mysli tebou predpokladane vysledky zapasu, ktere se ale neuskutecnily, takze docela podobna otrava a ja bych volila jednodussi zaver - Occamova britva.... :-) Maky vsechny sve zapasy ve Wimbledonu 23 vyhrala, a proto vyhrala cely turnaj.
Reagovat
Matej1977
Což nic nemění na tom, že to byla asi nejslabší a nejšťastnější cesta za wimbledonským titulem v celé jeho historii.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
zeptej se Maky, určitě ti to potvrdí smile
Reagovat
Matej1977
Navíc před finále Wimbledonu 2023 by se, když už, nejvíc nabízelo právě pochybné tvrzení typu: "Vyhrát titul by si ZASLOUŽILA Jabeur vzhledem k tomu, jak dobré hráčky porazila ve ČF a SF a jakým stylem."). :D
Reagovat
alcaraz.dva
Každý má nastavené filtry, které kazi realitu
Včera jsem nastavila filtr taky..Přesvědčily mě tady že Amanda je Tatarka
Jelikož jsem jednoho Tatara (skutecneho) na okruhu měla ráda (praly jsme o nej s D Brownem!!)..tak fandím Amande
Reagovat
sojka1
filtry beru, ale rvackam nerozumim..... praly jste se o Tatara a Browna nebo jste se prali s Brownem o Tatara? :-))
Reagovat
Trojchyba_Mat
Praly Brownovi tatarku z oblečení ;-)
Reagovat
alcaraz.dva
Já a jedna tenistka (minimalne) praly o Marata Safana s Brownem..
Pohlaví se to netýká.. Rvacka to nebyla..Jen jsme chtěly byt vedle nej každý..
Reagovat
alcaraz.dva
Včera jsem zjistila že cistokrevni Tatar
Reagovat
sojka1
diky, sice porad jeste nemam to vase seskupeni uplne presne vyladene.... ani ta icka, tedy -i/y, ale uz te nebudu trapit.... :-))
Reagovat
frenkie57
Alcaraz.dva je žena španělského původu, tak bych jí ty občasné jazykové nepřesnosti prominul.
Reagovat
alcaraz.dva
Je to uplne vpoho..
Taky já jsem docela citlivá na chyby..
A pak jsem jiz avizovala že jsem tady aby se naucila..
Reagovat
alcaraz.dva
Když jsou tam muži a ženy píšu y , když jenom muži-i Chyba?
Myslela jsem ze nešlo o sex..
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jakmile bude v podmětu rod mužský životný, a k němu klidně tisíc žen, piš "i"
Reagovat
frenkie57
To už je harém...
Reagovat
Trojchyba_Mat
Reagovat
Tomas_Smid_fan
harém bez harému jako hrad bez hradu
Reagovat
alcaraz.dva
Reagovat
Trojchyba_Mat
Ale to jsou chyby, se kterými bojuje i velká část rodilých mluvčích, takže z toho bych si nic nedělal (Někdy i autoři článků... )
Reagovat
frenkie57
Ano, to je pravda, čeština je těžký jazyk i pro 100% Čechy.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jenom ze zvědavosti, jak dlouho se učíš česky? Já si nastavil před časem španělštinu přes Duolingo, takže umím naprosto brilantně říct, že chci "una mesa para dos personas", ale o moc dál jsem se nedostal
Reagovat
alcaraz.dva
Ve skutecnosti rozumět ti samozřejmě budou, ale jako vždy.. místní to často pokládají jinak
Reagovat
Trojchyba_Mat
Tak to je mi jasný, že ze mě ta zelená sovička neudělá nějakého experta ;-)) A jak by se to teda nejčastěji řeklo?
Reagovat
Tomas_Smid_fan
personas bych určitě vynechal, pochopí, že to nebude pro alieny
Reagovat
Trojchyba_Mat
V dnešní době...
Reagovat
frenkie57
Já umím: Donde esta la capateria. To mám z Pulp Fiction(scéna Willise s tou jeho pipkou na pokoji v motelu.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Reagovat
Trojchyba_Mat
Počkej, ještě ze sebe něco vymáčknu
Hola, cómo estás?
Yo como el pan
Yo bebo un vaso de agua
Yo soy de la República Checa
NoLinda y FruLinda son muy bonitas

Snad ze mě teď nebude mít alcaraz.dva infarkt a napsal jsem to aspoň trochu dobře
Reagovat
frenkie57
Prošel jsem to s DeepL a je to v cajku.
Mě vždycky baví, když hraje Maruška někde v Latinas Americana a spustí na kurtu espaňa a všichni diváci jsou v tranzu.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jj, ale ona tu špáninu má teda fakt suprovou (nebo aspoň mně to tak přijde )
Reagovat
Trojchyba_Mat
Bouzí es muy inteligente
Reagovat
frenkie57
To je, a na ty jazyky ona bude mít obzlášť talent, takový Nole v sukních. Prostě polyglot. Ještě si vzpomínám, jak říkala, že když byla v tom zakl. procesu učení, Tak když promluvila na její kámošku SST, tak ta se zubila od ucha k uchu. Inu, každé začátky jsou těžké.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Reagovat
misa
Nejen diváci, i já smile
Reagovat
alcaraz.dva
Tady je to v pohodě..
Ale....pokud budeš chtít třeba porozumět tomu co říká z lavičky Alcarazovi tým.. tak možná budeš mít smlouvu.. míchají to s italstinou
Reagovat
alcaraz.dva
Smůlu
Reagovat
Trojchyba_Mat
V Římě ke mně přišla v metru nějaká muslimka, asi 10x mi řekla "Buongiorno" a odešla :-) Co chtěla, je pro mě dodnes záhadou
Reagovat
frenkie57
A bylo opravdu ráno? V opačném případě možná somrovala...
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jj, bylo ráno
Reagovat
alcaraz.dva
Pozdravila s italským přízvukem..
Reagovat
Trojchyba_Mat
No jo, ale proč tolikrát?
Reagovat
alcaraz.dva
Nic jineho neumi..ale Spanele ji budou rozumět, že moc hodna
Reagovat
frenkie57
Možná se jí zasekla jehla...
Reagovat
Tomas_Smid_fan
někdy jsou jenom happy, že umí pár slovíček v cizím jazyce.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Držím s tebou!
Anžto nemůžu přát šampiónce, která se snižuje k podvádění a nefér manýrům. Iga už pro mě není tou Igou, co bývala - sympatické odhodlané děvče.
Amanda, bez ohledu na původ, má za sebou nelehký životní příběh a její vzestup je pro mě cennějším než opětovný vzestup Igy, který také může být jen falešnou formou
Reagovat
Trojchyba_Mat
Líp bych to nenapsal Maximálně zveršoval
Reagovat
pantera1
Jsem chamtivá, chci aby zůstal talíř Evropě. samozřejmě, když vyhraje Amanda, ať si užije první GS titul .
Reagovat
Trojchyba_Mat
Můžeš být v klidu, šampioni dostávají pouze repliku Talíř zůstane doma
" The Champions do not get to keep the trophy - they receive a replica to keep which is 3/4 size."
Reagovat
Tomas_Smid_fan
takhle se dřít kvůli padělku a navic ještě zmenšenýmu...
Reagovat
misa
Bez ohledu na původ znamená co?
Reagovat
annah
Ale no tak...Co je to za otázku?
Reagovat
misa
Anisimova se narodila v USA. Aby se za chvíli nezkoumal i původ prarodičů :)
Reagovat
annah
Je dcerou Rusů, takže původ je jasný. A ten je znát i z její podoby. V tom ma trochu smůlu. Malá očka, velké tváře, vypadá jak rodná sestra Diany Šnajdrové. Její rodiče pro potomky udělali to nejlepší, co mohli, že vypadli z Mordoru. Amande fandim, je hrdinka, protože vyřadila Cirkulárku.
Reagovat
alcaraz.dva
Oči a tváře stejne u vsech Rusu.. nesmysl samozřejmě..
Žije tam 160 etnických skupin..
Filtr..
Reagovat
annah
Podoba, kterou jsem popisovala, je dost typická pro etnické Rusy. A těch je tam myslím 80 procent.
Reagovat
alcaraz.dva
Zkus tohle přes Al
Reagovat
frenkie57
Černá číčo(hrozně se mi líbí ta černá verze), dneska jsem vzácně v opozici - fandím Amandě. Ale úplně nejvíc budu fandit pěkné, dramatické podívané.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Tak rozjedeme debatu, jakou kočkovitou šelmu tu vlastně máme Levharti mají obecně rodové jméno v latině "Panthera", označení černý panter však dostávají i černě zbarvení jaguáři...
Reagovat
Trojchyba_Mat
Chtěl jsem napsat celé "Panthera pardus", "Panthera" jsou prakticky všechny velké kočky
Reagovat
frenkie57
Přičemž každý žije jinde. Levhart tuším v Africe(tamní druhá největší kočka) a a jaguár je typický pro Jižní Ameriku.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jj, levharti skvrnití v Africe, ale pak je ještě plno poddruhů v Asii
Reagovat
frenkie57
Zajímavé je, že takový Lev berberský žije typicky v Africe, ale existuje i izolovaná populace v Indii. Pravděpodobně tedy jiný poddruh.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jj, oni před pár lety nějak měnili celou tu taxonomii u lvů, ne? Těch poddruhů bylo dřív rozlišováno hodně (konžský, jihoafrický, indický, ...), ale nějak to změnili. Nějaké podobné tendence snad měli i u tygrů (btw, doporučuju přednášku Pavla Brandla o tygrech https://www.youtube.com/watch?v=Xv_sk1RG-Aw )
A už jsme zase od tenisu úplně někde jinde
Reagovat
frenkie57
To jsme. Nějak si ty hodiny před finále ukrátit musíme.
V taxonomii se pořád někdo vrtá, nejenom šelem, ale třeba i u hmyzu(dělám do brouků) a málokdy je to k užitku. Spíše se do toho vnáší ještě větší zmatek, než v tom je.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Linné se musí v hrobě obracet :-))
Reagovat
frenkie57
Onehdá jsem viděl v národním muzeu jeho sbírku brouků. Tedy část. To nejcennější je skryto v depozitářích s přísně střeženými klim. podmínkami a před škůdci. Pěkná práce na tehdejší dobu.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Reagovat
Tomas_Smid_fan
já k motýlům a ptákům. Taxonomie mě naštěstí netrápí, ale i obyčejné názvy v češtině jsou kolikrát za trest... Děkuji, obrozenci
Už jsme to tu někde rozebírali... Prostě pamatovat si český název, anglický název a ještě místní název, to je mazec, o latině radši taktně mlčím.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Latinské jméno tu už měla i Ostapenko se Swiatek
naducánek volánkový a kolenovrtka fiftýnová
Iflatus frilliensis a Genuterebro quindecimi
Reagovat
Matej1977
Levharti žijí též v Asii - například v Indii a snad furt i v např. v Íránu. A pak existuje ještě tohle, čemu se říkalo "sněžný levhart". https://cs.wikipedia.org/wiki/Irbis
Reagovat
Trojchyba_Mat
Ten irbis je nádherný zvíře Pamatuju, jak jsem kdysi viděl dokument "Irbis horský z Afghánistánu" - v kombinaci s tamní přírodou prostě fascinující číča
Reagovat
frenkie57
Tuhle jsem narazil na fotku, kde si Irbise fotil Sean Penn. Nikdo pořádně neví, jak je velká jeho populace, neboť je velice plachý a žije velmi skrytě a v hodně obtížně dostupném terénu, např. Himaláje.
Reagovat
frenkie57
Celou dobu si pod nickem Panthera1 představuju samici černého jaguára.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Já taky
Reagovat
Trojchyba_Mat
Je vidět, že jsem se spolukoninou na stejné vlně (Ale včera jsem byl povýšen ještě na uplakánka, to už netrumfneš )
Reagovat
frenkie57
jojo, četl jsem.
Reagovat
pantera1
Reagovat
frenkie57
Klášnáá...
Reagovat
annah
Reagovat
pantera1
To je very sexy - černá číčo . Fandi Amandě jsme kultivovaný Gang a nehejtíme se, protože se občas rozejdeme v názoru, to je v pořádku. A černý panter je krásnej. Sleduju Lunu a to je velká fešanda .
Reagovat
Trojchyba_Mat
Takže černý levhart A my mysleli jaguára
Reagovat
pantera1
Reagovat
Trojchyba_Mat
Jak ty moje kočky doma
Reagovat
frenkie57
Pěkný je i kanál I am Puma. Puma Messi je též sladouš.
Reagovat
pantera1
Messi to je hroznej dobytek, oni jsou všichni. Ale jsou nádherní. To safari Samie má hodně těch šelem. Oni se tam mají jak v Hiltonu .
Reagovat
frenkie57
Taky myslím. Když je někdo chová sice v zajetí, ale v odpovídajících podmínkách, tak mně to vůbec netrápí. Ty šelmy prožijí spokojený a většinou, díky lepší stravě a péči, i delší život.
Reagovat
pantera1
Ano přesně. Máme tu zas vlákno, jak kdyby to holky, už měly za sebou .
Reagovat
Trojchyba_Mat
A je to, myslím, konverzace celkem na úrovni
Reagovat
pantera1
O kočkovitých šelmách vždycky . To nám jde.
Reagovat
Trojchyba_Mat
Reagovat
frenkie57
Dnes je to tady hodně různorodé, tenis je hodně v menšině. Ale to přijde.
Reagovat
pantera1
Musíte mě informovat, bohužel neuvidím. Dneska klasický výšlap, ala rozpouštění bůčků . Takže mrknu, až ze zaznamu.
Reagovat
frenkie57
Luna je miláček a je to fakt černý levhart.
Reagovat
paddy
Letos se finále singlů hrají až od 17h
Bývalo to od 15h
Reagovat
KvitkaBitka
Pšonka rupne tak na 88%
Reagovat
seeker
Reagovat
Otmar
Zhluboka dýchat, zhluboka dýchat....
Reagovat
vavrinec
Myslím, že tohle finále nemá favoritku. Spíš je velkou neznámou. Iga měla špatný poslední rok, až teď se dává trochu dohromady. Výhodou pro ni může být stav centrálního kurtu (spíš mlat než tráva) a zkušenosti s GS. Na Anisimovou může dopadnout to, že je v prvním GS finále a ještě ve Wimbledonu. Šance vidím 50/50.
Reagovat
Matej1977
Swiatek by asi měla returnovat její servis spolehlivěji, resp. konzistentněji než Sabalenka, páč např. v prvním setu SF mezi Sábou a Amandou tam byl dost klíčový game za stavu 3:3, kdy při Sába při podání Amandy vedla 40:0 a pak měla myslím ještě jeden breakbol, ale tři z těchto čtyř breakbolů doslova zazdila hned returnem. Nic podobného se Swiatek téměř jistě nestane.

Na druhou stranu, když bude Amanda dobře returnovat, může dostávat na returnu Swiatek asi ještě víc pod tlak než ve čtvrtek Sábu (protože Swiatek má přece jen furt slabší podání než Sába, ale na druhou stranu je daleko mobilnější a líp se brání).

Hlavně aby Anisimova nebyla tak mentálně rozklepaná jako Lisicki ve finále Wimbledonu 2013 proti Bartoli.
Reagovat
Matej1977
Hlavně si přeji, ať je pěkný a kvalitní zápas.

Amanda má určitě ve svých rukou zbraně, díky nimž by mohla být na trávě pro Swiatek ještě víc nebezpečná než například Samsonova ve druhém setu od stavu 0:2. Otázkou ovšem je, jak své první GS finále zvládne po mentální stránce.
Reagovat
jih
Svátková se klidně rozkrájí a složí naruby, ale prostě vyhraje.
Reagovat
Drzymalski
Iga je favoritkou Amanda může jenom překvapit. Polka zatím nikdo nevyrušil z jejího jazda tranzu. U ní ale stačí málo aby jí z ničeho nic vadilo všechno. Slunce, usazující se divák, odlesk brýlí ve vipce... až si v jejím boxu přikrčená šarlatánka začne okusovat nehty, bude mít Amanda Amandovna šanci.
Reagovat
hanz
Pšoní zažije první krach ve finále GS, nemá na jedovky Anisimovky na servisu (ani ve hře) účinné zbraně...
Reagovat
Otmar
Ale no tak, jsem si jist, že o tenisu víte víc, než jste momentálně vypustil mezi lid! Přání otcem myšlenky?!
Reagovat
com
Anisimovič musi vyhrat smile
Reagovat
vojta912
Letos to vypadá na tanec dopingových šampionů

Jak typické, úpadek šampionů, úpadek Wimbledonu, úpadek Británie
Reagovat
PetaM
Nějaký důkaz, že dopují by byl?
Reagovat
annah
Chudak Británie, když tak upadá...
Reagovat
alcaraz.dva
Poznamka od Swiatek 'Ten rok, když jsem vyhrála tady juniorku, bylo velké horko. Zdálo se, že tráva už není tráva, ale antuka, bylo to o něco snazší než mé vítězství v prvním kole následujícího roku proti Golubic. Jiné podmínky na kurtu."
Zda se ze ji velké horko vyhovuje
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist